Διεύθυνση Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης

Αρμοδιότητες

Η Διεύθυνση Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης ασκεί σε επίπεδο Περιφέρειας τις αρμοδιότητες σε θέματα παιδείας και δια βίου μάθησης οι οποίες έχουν ανατεθεί στις Περιφέρειες κατά την κείμενη νομοθεσία ενώ είναι αρμόδια και για τη διαδικασία μεταφοράς των μαθητών των δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό είναι αρμόδια για τον συντονισμό των αρμόδιων υπηρεσιών των Περιφερειακών Ενοτήτων για τις εν λόγω αρμοδιότητες που έχουν τοπικό χαρακτήρα.

Διάρθρωση και αρμοδιότητες Tμημάτων

Τη Διεύθυνση Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης απαρτίζουν οι εξής οργανικές μονάδες:

Το Τμήμα Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. το σχεδιασμό και την τελική κατάρτιση δρομολογίων μεταφοράς μαθητών, σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της οικείας περιφερειακής ενότητας από τον τόπο διαμονής στα σχολεία φοίτησης, περιλαμβανομένης της μεταφοράς μαθητών μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων, ΕΠΑΛ, και ΕΠΑΣ, καθώς και σχολείων Ειδικής Αγωγής και την παρακολούθηση εκτέλεσης συμβάσεων,
  2. τη συγκέντρωση των στοιχείων, από τις σχολικές μονάδες της οικείας περιφερειακής ενότητας, των δικαιούχων δωρεάν μεταφοράς,

  3. τη διερεύνηση της δυνατότητας μεταφοράς μαθητών με ίδια μέσα της Περιφέρειας ή των Δήμων και εκτίμηση των απαιτούμενων δρομολογίων,

  4. την αποστολή των απαραίτητων πινάκων δικαιούχων και δρομολογίων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, στα αρμόδια Τμήματα Προμηθειών, προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ανάθεση του μεταφορικού έργου, κατόπιν διενέργειας των προβλεπόμενων διαγωνιστικών διαδικασιών,

  5. την αντιμετώπιση κάθε θέματος που ανακύπτει κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και αφορά την ασφαλή και απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών από τον τόπο κατοικίας τους στις σχολικές μονάδες που φοιτούν, σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις,

  6. τη συγκρότηση σχολικών εφορειών που λειτουργούν στις σχολικές μονάδες εκκλησιαστικής εκπαίδευσης,

  7. τη λειτουργία πιστοποιημένου ΚΕΚ σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,

  8. την έγκριση της αδελφοποίησης σχολείων της χώρας με σχολεία της αλλοδαπής, της συνεργασίας αυτών, καθώς και της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς μαθητικές συναντήσεις σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας,

  9. τη διοικητική υποστήριξη των περιφερειακών υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

  10. τη διακοπή μαθημάτων λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφερειακής Ενότητας,

  11. τη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων και δεν επηρεάζουν το εκπαιδευτικό πλαίσιο που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας, όπως: η θέσπιση βραβείων, χορηγιών και άλλων μέσων για την ενθάρρυνση της ανάπτυξης των γραμμάτων και των τεχνών, ο διορισμός και η αντικατάσταση διοικητών ιδρυμάτων που χορηγούν υποτροφίες στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας, η έγκριση της αδελφοποίησης σχολείων της χώρας με σχολεία της αλλοδαπής, της συνεργασίας αυτών, καθώς και της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς μαθητικές συναντήσεις, σε επίπεδο Περιφέρειας, τη διακοπή μαθημάτων λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας,

  12. τη διοικητική υποστήριξη της λειτουργίας και διαχείρισης των ΚΕΚ της Περιφέρειας,

  13. την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στις λειτουργίες και τις σχέσεις της Διεύθυνσης, περιλαμβανομένης της μέριμνας ηλεκτρονικής διασύνδεσης με τις υπηρεσίες και τους φορείς, τη διαδικτυακή πύλη και τα ηλεκτρονικά Μητρώα, των άρθρων 9 και 17 του ν. 3879/2010 (ΦΕΚ Α' 163),

  14. το σχεδιασμό, υλοποίηση και υποβολή ευρωπαϊκών και εθνικών προγραμμάτων χρηματοδότησης που εντάσσονται στο πεδίο της Δια Βίου Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

 

Το Τμήμα Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. το σχεδιασμό και την τελική κατάρτιση δρομολογίων μεταφοράς μαθητών, σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της οικείας περιφερειακής ενότητας από τον τόπο διαμονής στα σχολεία φοίτησης, περιλαμβανομένης της μεταφοράς μαθητών μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων, ΕΠΑΛ, και ΕΠΑΣ, καθώς και σχολείων Ειδικής Αγωγής και την παρακολούθηση εκτέλεσης συμβάσεων,
  2. τη συγκέντρωση των στοιχείων, από τις σχολικές μονάδες της οικείας περιφερειακής ενότητας, των δικαιούχων δωρεάν μεταφοράς,

  3. τη διερεύνηση της δυνατότητας μεταφοράς μαθητών με ίδια μέσα της Περιφέρειας ή των Δήμων και εκτίμηση των απαιτούμενων δρομολογίων,

  4. την αποστολή των απαραίτητων πινάκων δικαιούχων και δρομολογίων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, στα αρμόδια Τμήματα Προμηθειών, προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ανάθεση του μεταφορικού έργου, κατόπιν διενέργειας των προβλεπόμενων διαγωνιστικών διαδικασιών,

  5. την αντιμετώπιση κάθε θέματος που ανακύπτει κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και αφορά την ασφαλή και απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών από τον τόπο κατοικίας τους στις σχολικές μονάδες που φοιτούν, σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις,

  6. τη συγκρότηση σχολικών εφορειών που λειτουργούν στις σχολικές μονάδες εκκλησιαστικής εκπαίδευσης,

  7. τη λειτουργία πιστοποιημένου ΚΕΚ σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,

  8. την έγκριση της αδελφοποίησης σχολείων της χώρας με σχολεία της αλλοδαπής, της συνεργασίας αυτών, καθώς και της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς μαθητικές συναντήσεις σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας,

  9. τη διοικητική υποστήριξη των περιφερειακών υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

  10. τη διακοπή μαθημάτων λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφερειακής Ενότητας,

  11. τη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων και δεν επηρεάζουν το εκπαιδευτικό πλαίσιο που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας, όπως: η θέσπιση βραβείων, χορηγιών και άλλων μέσων για την ενθάρρυνση της ανάπτυξης των γραμμάτων και των τεχνών, ο διορισμός και η αντικατάσταση διοικητών ιδρυμάτων που χορηγούν υποτροφίες στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας, η έγκριση της αδελφοποίησης σχολείων της χώρας με σχολεία της αλλοδαπής, της συνεργασίας αυτών, καθώς και της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς μαθητικές συναντήσεις, σε επίπεδο Περιφέρειας, τη διακοπή μαθημάτων λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας,

  12. τη διοικητική υποστήριξη της λειτουργίας και διαχείρισης των ΚΕΚ της Περιφέρειας,

  13. την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στις λειτουργίες και τις σχέσεις της Διεύθυνσης, περιλαμβανομένης της μέριμνας ηλεκτρονικής διασύνδεσης με τις υπηρεσίες και τους φορείς, τη διαδικτυακή πύλη και τα ηλεκτρονικά Μητρώα, των άρθρων 9 και 17 του ν. 3879/2010 (ΦΕΚ Α' 163),

  14. το σχεδιασμό, υλοποίηση και υποβολή ευρωπαϊκών και εθνικών προγραμμάτων χρηματοδότησης που εντάσσονται στο πεδίο της Δια Βίου Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

 

Το Τμήμα Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. το σχεδιασμό και την τελική κατάρτιση δρομολογίων μεταφοράς μαθητών, σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της οικείας περιφερειακής ενότητας από τον τόπο διαμονής στα σχολεία φοίτησης, περιλαμβανομένης της μεταφοράς μαθητών μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων, ΕΠΑΛ, και ΕΠΑΣ, καθώς και σχολείων Ειδικής Αγωγής και την παρακολούθηση εκτέλεσης συμβάσεων,
  2. τη συγκέντρωση των στοιχείων, από τις σχολικές μονάδες της οικείας περιφερειακής ενότητας, των δικαιούχων δωρεάν μεταφοράς,

  3. τη διερεύνηση της δυνατότητας μεταφοράς μαθητών με ίδια μέσα της Περιφέρειας ή των Δήμων και εκτίμηση των απαιτούμενων δρομολογίων,

  4. την αποστολή των απαραίτητων πινάκων δικαιούχων και δρομολογίων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, στα αρμόδια Τμήματα Προμηθειών, προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ανάθεση του μεταφορικού έργου, κατόπιν διενέργειας των προβλεπόμενων διαγωνιστικών διαδικασιών,

  5. την αντιμετώπιση κάθε θέματος που ανακύπτει κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και αφορά την ασφαλή και απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών από τον τόπο κατοικίας τους στις σχολικές μονάδες που φοιτούν, σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις,

  6. τη συγκρότηση σχολικών εφορειών που λειτουργούν στις σχολικές μονάδες εκκλησιαστικής εκπαίδευσης,

  7. τη λειτουργία πιστοποιημένου ΚΕΚ σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,

  8. την έγκριση της αδελφοποίησης σχολείων της χώρας με σχολεία της αλλοδαπής, της συνεργασίας αυτών, καθώς και της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς μαθητικές συναντήσεις σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας,

  9. τη διοικητική υποστήριξη των περιφερειακών υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

  10. τη διακοπή μαθημάτων λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφερειακής Ενότητας,

  11. τη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων και δεν επηρεάζουν το εκπαιδευτικό πλαίσιο που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας, όπως: η θέσπιση βραβείων, χορηγιών και άλλων μέσων για την ενθάρρυνση της ανάπτυξης των γραμμάτων και των τεχνών, ο διορισμός και η αντικατάσταση διοικητών ιδρυμάτων που χορηγούν υποτροφίες στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας, η έγκριση της αδελφοποίησης σχολείων της χώρας με σχολεία της αλλοδαπής, της συνεργασίας αυτών, καθώς και της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς μαθητικές συναντήσεις, σε επίπεδο Περιφέρειας, τη διακοπή μαθημάτων λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας,

  12. τη διοικητική υποστήριξη της λειτουργίας και διαχείρισης των ΚΕΚ της Περιφέρειας,

  13. την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στις λειτουργίες και τις σχέσεις της Διεύθυνσης, περιλαμβανομένης της μέριμνας ηλεκτρονικής διασύνδεσης με τις υπηρεσίες και τους φορείς, τη διαδικτυακή πύλη και τα ηλεκτρονικά Μητρώα, των άρθρων 9 και 17 του ν. 3879/2010 (ΦΕΚ Α' 163),

  14. το σχεδιασμό, υλοποίηση και υποβολή ευρωπαϊκών και εθνικών προγραμμάτων χρηματοδότησης που εντάσσονται στο πεδίο της Δια Βίου Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

 

Το Γραφείο Γραμματειακής Υποστήριξης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. την οργάνωση, ταξινόμηση και τήρηση του πρωτοκόλλου καθώς και του φυσικού και ηλεκτρονικού αρχείου της Διεύθυνσης,

  2. τη διεκπεραίωση και διακίνηση της αλληλογραφίας της Διεύθυνσης και των Τμημάτων,

  3. την επικύρωση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αντιγράφων και φωτοαντιγράφων, οποιονδήποτε εγγράφων ή δικαιολογητικών, τα οποία τηρούνται στο αρχείο της Διεύθυνσης.

 

επιστροφή στην κορυφή

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας σε αυτόν. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπο αποδέχεστε την αποθήκευση των cookies στη συσκευή σας. Λεπτομέρειες για την Πολιτική Ιδιωτικότητας στο σύνδεσμο privacy policy.

Αποδέχομαι τα cookies από αυτόν τον ιστότοπο.