Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Διοικητικού – Οικονομικού Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας ανάγονται ιδίως στη διοικητική υποστήριξη των υπηρεσιών της Π. Ε. Αιτωλοακαρνανίας , στον σχεδιασμό και την επίβλεψη εφαρμογής βελτιώσεων στη διοικητική τους οργάνωση, στην επεξεργασία στοιχείων για την εκτίμηση των αναγκών των υπηρεσιών σε προσωπικό, στη διαχείριση όλων των θεμάτων διοίκησης προσωπικού, καθώς και στα θέματα σχετικά με τη διενέργεια των εκλογών για την περιοχή ευθύνης της κάθε Περιφερειακής Ενότητας.

 

Διάρθρωση και αρμοδιότητες Tμημάτων

Τη Διεύθυνση Διοικητικού – Οικονομικού Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας απαρτίζουν οι εξής οργανικές μονάδες:

Το Τμήμα Προσωπικού τηρεί το προσω πικό μητρώο των υπαλλήλων, είναι αρμόδιο για όλα τα θέματα που άπτονται της υπηρεσιακής κατάστασης του προσωπικού της περιφερειακής ενότητας και ιδίως για:

  1. Tην τήρηση του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων της περιφερειακής ενότητας καθώς και τη διαχείριση της εφαρμογής του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου,
  2. την έκδοση όλων των ατομικών πράξεων του προσωπικού που απασχολείται ή ασκείται στις Υπηρεσίες της περιφερειακής ενότητας με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και ιδιότητα και αφορούν το διορισμό, την πρόσληψη, τοποθέτηση, μονιμοποίηση, μετακίνηση, απόσπαση, μετάταξη, λύση υπαλληλικής σχέσης και συνταξιοδότηση υπαλλήλων κ.λπ.,
  3. τη μέριμνα για την κατάρτιση των Περιγραμμάτων Θέσης Εργασίας, καθώς και για την τήρηση της κατάστασης των οργανικών θέσεων της περιφερειακής ενότητας στο Ψηφιακό Οργανόγραμμα,
  4. τη μηχανογράφηση του ανθρώπινου δυναμικού και την συγκέντρωση, επεξεργασία και αποστολή σχετικών στοιχείων,
  5. τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη των υπαλλήλων της περιφερειακής ενότητας σύμφωνα με τις κείμενες νομοθετικές διατάξεις,
  6. την παρακολούθηση και προετοιμασία των διαδικασιών αξιολόγησης των υπαλλήλων της περιφερειακής ενότητας και επιλογής προϊσταμένων,
  7. την κατάρτιση του ετήσιου καταλόγου υπόχρεων σε δήλωση περιουσιακής κατάστασης (ΔΠΚ) και δήλωση οικονομικών συμφερόντων (ΔΟΣ) της ΠΔΕ,
  8. την αποστολή στην αρμόδια Υπηρεσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου των υπεύθυνων δηλώσεων του ν.1256/1982 για τις πρόσθετες αμοιβές των υπαλλήλων της περιφερειακής ενότητας,
  9. τη διεξαγωγή των εκλογών για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο και στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο,
  10. τη διενέργεια των εκλογών για την ανάδειξη μελών του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, των Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών, καθώς και των δημοψηφισμάτων.
  11. τον έλεγχο και τη χορήγηση των προβλεπόμενων αδειών (αναρρωτικών, ειδικών, άνευ αποδοχών, εξετάσεων κ.λπ.) στους υπαλλήλους της περιφερειακής ενότητας,
  12. τον ορισμό υπαλλήλων για συγκρότηση επιτροπών κ.λπ.,
  13. τον έλεγχο γνησιότητας τίτλων σπουδών και του ποινικού μητρώου των απασχολούμενων στις υπηρεσίες της περιφερειακής ενότητας,
  14. την προετοιμασία θεμάτων για την εισαγωγή τους στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο (αναγνώριση προϋπηρεσίας, συνάφεια μεταπτυχιακού, άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή κ.λπ.) που αφορούν τους υπαλλήλους της περιφερειακής ενότητας,
  15. την εφαρμογή του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας του ν.4440/2016 στο πλαίσιο της περιφερειακής ενότητας.

Το Τμήμα Προμηθειών είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. Tη συγκέντρωση των υποβαλλόμενων αιτημάτων των υπηρεσιών της Π.Ε. για την κατάρτιση του ετήσιου προγράμματος προμηθειών και την υποβολή του για έγκριση αρμοδίως,
  2. τη διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών και γενικών υπηρεσιών σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία,
  3. τη διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών, κατόπιν υποβολής των σχετικών αιτημάτων και απαραίτητων στοιχείων των ενδιαφερόμενων υπηρεσιών της Π.Ε., για την μίσθωση ακινήτου στα πλαίσια στέγασης ή μεταστέγασής τους,
  4. τη φύλαξη και αρχειοθέτηση των εγγυητικών επιστολών, καθώς και την μέριμνα για την επιστροφή τους σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στη νομοθεσία για τους διαγωνισμούς που διενεργούν,
  5. τη μέριμνα για την εκποίηση άχρηστων και ακατάλληλων υλικών και εξοπλισμού των υπηρεσιών της Π.Ε.,
  6. την τήρηση αποθήκης προμηθευόμενων ειδών και υλικών σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. 

Το Τμήμα Διοικητικής Μέριμνας και Κίνησης Οχημάτων είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. Tη μέριμνα για την καλή λειτουργία του απαιτούμενου εξοπλισμού γραφείου όλων των υπηρεσιών της περιφερειακής ενότητας,
  2. τη συγκέντρωση αιτημάτων, τον συντονισμό των απαιτούμενων ενεργειών καθώς τη συγκέντρωση και προώθηση προς διεκπεραίωση στις καθ’ ύλην αρμόδιες Υπηρεσίες της ΠΔΕ των αιτημάτων που αφορούν την επισκευή ή συντήρηση κτηρίων, εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού τους καθώς και αποκατάσταση μικροβλαβών όπως:
    1. Hλεκτρομηχανολογικών και υδραυλικών εγκαταστάσεων,
    2. των συστημάτων θέρμανσης (καλοριφέρ), ψύξης καθώς και των κλιματιστικών μονάδων,
    3. των εκτυπωτικών μηχανημάτων,
    4. των ανελκυστήρων,
    5. των κτιριακών εγκαταστάσεων (ζημίες μικρής έκτασης όπως π.χ. αλλαγή κλειδαριάς, αποκατάσταση σπασμένων τζαμιών, φθορές στις αλουμινοκατασκευές, κ.λπ.),
    6. τον εξοπλισμό γραφείων (καρέκλες, γραφεία, ερμάρια κ.λπ.).
  3. τη μέριμνα για τη σύσταση Γνωμοδοτικών Επιτροπών, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, για την αξιολόγηση των αιτημάτων που αφορούν την επισκευή και συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων, του μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού των Υπηρεσιών της περιφερειακής ενότητας,
  4. την προέγκριση και έγκριση κίνησης των οχημάτων που ανήκουν στη Διεύθυνση και κινούνται για την εξυπηρέτηση των αναγκών των Υπηρεσιών της περιφερειακής ενότητας
  5. τη συγκέντρωση, παρακολούθηση και διεκπεραίωση όλων των ενεργειών που έχουν σχέση με τη λειτουργία και κίνηση των επιβατικών οχημάτων των υπηρεσιών της περιφερειακής ενότητας (καύσιμα, service, ανταλλακτικά, επισκευές κ.λπ.),
  6. τη προετοιμασία, προγραμματισμό και διεκπεραίωση όλων των ενεργειών που έχουν σχέση με την κάλυψη των απαιτήσεων της νομοθεσίας για την υγιεινή και ασφάλεια στην εργασία και συγκεκριμένα για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού ασφαλείας και ιατρού εργασίας, τη χορήγηση μέσων ατομικής προστασίας (Μ.Α.Π.) και την προμήθεια γάλακτος για τους δικαιούχους Μ.Α.Π. εργαζόμενους των υπηρεσιών της Π.Ε.,
  7. την προώθηση όλων των απαιτούμενων παραστατικών για την εκκαθάριση των ανωτέρω δαπανών,
  8. την έγκριση για οποιαδήποτε μίσθωση ιδιωτικού οχήματος δημοσίας χρήσης για μεταφορά προσώπων και υλικών για τις ανάγκες της Διεύθυνσης Διοικητικού – Οικονομικού της περιφερειακής ενότητας.

Το Τμήμα Περιουσίας είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. Tην τήρηση του αρχείου των ακινήτων της Περιφερειακής Ενότητας και τη μέριμνα για την αξιοποίηση των ακινήτων αυτών,
  2. τη συγκέντρωση των πάσης φύσεως τίτλων και σχεδιαγραμμάτων της ακίνητης περιουσίας της Περιφερειακής Ενότητας,
  3. την κατάρτιση, επικαιροποίηση και φύλαξη φακέλου για κάθε ακίνητο της Περιφερειακής Ενότητας που περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που θεμελιώνουν τα επί του ακινήτου δικαιώματα ιδιοκτησίας της Περιφερειακής Ενότητας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις,
  4. την περιφρούρηση των διακιωμάτων κυριότητας, νομής και κατοχής επί της ακίνητης περιουσίας της Περιφερειακής Ενότητας,
  5. τη μέριμνα για τη νόμιμη και τυπική παραχώρηση χρήσης του κάθε ακινήτου που βρίσκεται υπό την εποπτεία του,
  6. την εισήγηση στο αρμόδιο συλλογικό όργανο την παραχώρηση ακινήτων σύμφωνα με αιτήσεις ενδιαφερομένων φορέων,
  7. την εισήγηση στο αρμόδιο συλλογικό όργανο την αποδοχή κληροδοτημάτων σύμφωνα με αιτήσεις ενδιαφερομένων για την κληροδότηση,
  8. τη μέριμνα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας για να περιέλθουν στην Περιφερειακή Ενότητα κληροδοτούμενα ακίνητα,
  9. τη μέριμνα για την επωφελέστερη διάθεση της ακίνητης περιουσίας της Περιφερειακής Ενότητας και γενικά πάσης φύσεως μονίμων ή προχείρων εγκαταστάσεων αυτού,
  10. την τήρηση βιβλίων από τα οποία φαίνονται οι μισθωτές για κάθε ένα από τα ακίνητα, ο σκοπός της χρήσεως, το μίσθωμα, ο χρόνος ενάρξεως και λήξεως της μίσθωσης, καθώς και ιδιαίτερο φάκελο για κάθε μίσθωση,
  11. την τήρηση βιβλίων από τα οποία φαίνεται σε ποια ακίνητα είναι εκμισθώτρια η Περιφερειακή Ενότητα, οι μισθωτές για κάθε ένα από αυτά τα ακίνητα, ο σκοπός της χρήσεως, το μίσθωμα, ο χρόνος ενάρξεως και λήξεως της μίσθωσης, καθώς και ιδιαίτερο φάκελο για κάθε μίσθωση,
  12. τη βεβαίωση γενικά των μισθωμάτων εκ των ακινήτων,
  13. την παρακολούθηση της χρήσης μισθωμένων ακινήτων από τους μισθωτές που έχουν υπογράψει το σχετικό συμφωνητικό και δεν επιτρέπει την υπεκμίσθωση σε τρίτους,
  14. την παρακολούθηση της καταβολής από τους μισθωτές του μισθώματος και την ενέργεια σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Οικονομικών και τη Νομική Διεύθυνση για την αποβολή των μη συνεπών μισθωτών και την περαιτέρω διαδικασία για την είσπραξη οφειλόμενων μισθωμάτων,
  15. την επιμέλεια για τη διενέργειας των πάσης φύσεως διαγωνιστικών διαδικασιών, προς εκμίσθωση/μίσθωση ακινήτων,
  16. την παραλαβή και τήρηση αρχείου Εγγυητικών Επιστολών σχετικών με τις αρμοδιότητές του,
  17. την επιμέλεια για την παραχώρηση χρήσης ή κυριότητας ακινήτων από το Δημόσιο προς την Περιφερειακή Ενότητα,
  18. την τήρηση αρχείου φακέλων κυριότητας αγορών, απαλλοτριώσεων,
  19. τη συνεργασία με τις Διευθύνσεις της Περιφερειακής Ενότητας για τη συντέλεση απαλλοτριώσεων και την αγορά ακινήτων,
  20. τη μέριμνα για τη μίσθωση ακινήτων, για την κάλυψη αναγκών της Περιφερειακής Ενότητας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,
  21. την αποστολή στο Τμήμα Εσόδων βεβαιωτικών καταλόγων μισθωμάτων ακινήτων και την ενημέρωση για τα μισθώματα των ακινήτων, το ύψος των μισθωμάτων, την καταβολή αυτών και για οποιαδήποτε αλλαγή πραγματοποιηθεί.

Το Τμήμα Γραμματείας είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. Tην οργάνωση, ταξινόμηση και τήρηση του πρωτο κόλλου καθώς και του φυσικού και ηλεκτρονικού αρχεί ου της Διεύθυνσης,
  2. τη διεκπεραίωση και διακίνηση της αλληλογραφίας των Υπηρεσιών της Περιφερειακής τους Ενότητας,
  3. την επικύρωση αντιγράφων και φωτοαντιγράφων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής, καθώς και για τη χορήγηση της επισημείωσης της Σύμβασης της Χάγης σε έγγραφα των υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας.